3FM Serious Request 2013

Regionale marketing en communicatie

Een van de grotere opdrachten tijdens mijn dienstverband bij de gemeente Leeuwarden was mijn bijdrage aan de organisatie van 3FM Serious Request 2013. Van 18 t/m 24 december 2013 maakten drie 3FM dj’s 24 uur per dag radio en TV vanuit het Glazen Huis in Leeuwarden. Met als doel zoveel mogelijk aandacht te vragen voor de Stille Ramp van het Rode Kruis. Dit jaar ging het om de 800.000 kinderen die jaarlijks sterven aan de gevolgen van diarree. Vanuit stadsmarketing ben ik vanaf het begin betrokken geweest bij dit evenement. Vanaf het moment van ‘binnenhalen’ van het evenement tot aan de eindevaluatie. Onze opdracht was Friesland te mobiliseren om in actie te komen, een groot aantal bezoekers te trekken naar de binnenstad en zorgen voor een gastvrij ontvangst tijdens het evenement. En dat alles is gelukt; naast een recordbedrag voor het Rode Kruis waren er nog nooit zoveel regionale initiatieven als in de edities daarvoor, bezochten in die week bijna 500.000 mensen de binnenstad van Leeuwarden en kreeg de stad van de bezoekers het prachtige cijfer 8,6!

Foto: Laurens Aaij